Τo πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Ρητορική

Εργαστήρι Ρητορικής με την Φωτεινή Εγγλέζου | Διδάσκουσα στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Η ρητορική τέχνη, ως σκέψη, ομιλία, μέσο επικοινωνίας και δημόσιας έκθεσης ιδεών και, κυρίως, επιχειρημάτων θα δώσει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες τη δυνατότητα να εκφράσουν και να υποστηρίξουν τις απόψεις τους σχετικά με ζητήματα που αφορούν την πόλη, τα κτήρια, τους δρόμους, τα μνημεία, την ιστορία της, να ανταλλάξουν επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα αναφορικά με αμφιλεγόμενα ζητήματα, να αναζητήσουν και να δώσουν εναλλακτικές λύσεις σε προβλήματα, να γνωρίσουν καλύτερα την Αθήνα του χθες, να αγαπήσουν την Αθήνα του σήμερα, να οραματιστούν την Αθήνα του αύριο.
Τα μαθήματα ρητορικής, αντλώντας διδάγματα τόσο από την κλασική παιδαγωγική ρητορική όσο και από σύγχρονες επικοινωνιακές, θεατρικές και αφηγηματικές τεχνικές και αξιοποιώντας ποικίλα είδη κειμένων, θα συμβάλουν στην ενδυνάμωση των μαθητών, ως πολιτών και ατόμων, που διέπονται από ήθος, λόγο και πάθος.

Read More

Οπτικοακουστικά Μέσα

Οπτικοακουστική έκφραση με την Μαρία Λεωνίδα | σκηνοθέτης, Καρπός, Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας
Πώς μπορούμε να εστιάσουμε το βλέμμα μας σε μια θορυβώδη ή έρημη γωνιά της πόλης που φιλοξενεί ένα μνημείο;

Το εργαστήρι εικόνας και ήχου θα δώσει ιδέες και τεχνικές για να κοιτάξουμε με περισσότερη ακρίβεια τα κτίρια, τους ανθρώπους και τα στοιχεία που περιβάλλουν τα μνημεία. Θα χρησιμοποιήσουμε την τεχνική του ψηφιακού κολάζ, της φωτο-ιστορίας και του ηχοτοπίου, που επιτρέπουν τόσο σε αρχάριους όσο και προχωρημένους να στήσουν απλές αλλά και σύνθετες οπτικοακουστικές αφηγήσεις. Όσοι διαθέτουν εμπειρία και δεξιότητες θα βοηθηθούν προς μια λογική του ντοκιμαντέρ που προσφέρεται για την επεξεργασία της σχέσης μας με τον δημόσιο χώρο, βασικής θεματικής του προγράμματος.
Έμμεσος στόχος μας να βοηθήσουμε τα παιδιά σε μια πιο καίρια αντιμετώπιση της ψηφιακής φλυαρίας μέσα από μικρές ασκήσεις σκηνοθεσίας και ερμηνείας των εικόνων.

Read More

Έκφραση-Παραστατικές Τέχνες

Η δημιουργική έκφραση στις παραστατικές τέχνες του θεάτρου, του χορού και της μουσικής με την Έλλη Μερκούρη | Ηθοποιός-Θεατρολόγος

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι παραστατικές τέχνες του θεάτρου, του χορού και της μουσικής μπορούν να συμβάλλουν στον παιδαγωγικό τομέα, και πιο συγκεκριμένα στην δημιουργική προετοιμασία μιας παράστασης ή ενός δρώμενου με τη συμμετοχή των μαθητών και τη βιωματική εμπειρία.

Αναλυτικότερα, οι συναντήσεις στοχεύουν στην εύρεση των μεθόδων, των πρακτικών εφαρμογών και των λειτουργικών εργαλείων, μέσου των οποίων οι τρεις τέχνες, μπορούν συνδυαστικά ή μη, να οδηγήσουν σε μια πρωτόγνωρη βιωματική εμπειρία στον τομέα της εκπαίδευσης και ταυτόχρονα, να αποδοθεί μια διαφορετική διάσταση στην θεατρική δράση.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων αναλύονται οι τρόποι προσέγγισης, καθώς και η ανίχνευση των εκφραστικών μέσων όσον αφορά το θέατρο, τον χορό, την κινησιολογία και τη μουσική. Για όλες τις συναντήσεις θα χρειαστούν οπωσδήποτε άνετα ρούχα.

Read More

Δημιουργική Γραφή

Δημιουργική γραφή με την Ελένη Σβορώνου | Συγγραφέας

Το παιδί, η πόλη, τα μνημεία και οι λέξεις.

Στο εργαστήριο αυτό θα πάρουμε ιδέες για να δημιουργήσουμε ιστορίες, και άλλες μορφές κειμένων, με τα παιδιά για τα μνημεία και την πόλη. Αλλά στην πραγματικότητα για όποιο θέμα κι αν γράφουμε, μικροί μεγάλοι, τελικά γράφουμε για τον εαυτό μας! Ο κρυφός πρωταγωνιστής πίσω από κάθε μας ιστορία είναι ο αφηγητής-εαυτός. Στην πρώτη μας συνάντηση λοιπόν θα ξεκινήσουμε από στοιχεία την οικογενειακή μας ιστορία, όπως τη συνθέτουμε μέσα από τα θραύσματα της μνήμης και των αφηγήσεων, για να οδηγηθούμε στη γειτονιά, το χωριό, την πόλη και τα μνημεία της.
Από το «εγώ» και το «τότε» θα μεταβούμε στο «εμείς» και το «τώρα». Από τους τόπους της οικογενειακής μας ιστορίας, στη μεγάλη μας πόλη και στους τόπους της καθημερινότητάς μας. Ελπίζουμε πως η γέφυρα που θα στήσουμε με τις λέξεις μας ανάμεσα στις δυο όχθες της Ιστορίας θα θερμάνει το βλέμμα μας στην πόλη, στα μνημεία, στην ιστορία της.
Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φέρουν μαζί τους ένα μικρό αντικείμενο, κειμήλιο, φωτογραφία, ένα κινητό μνημείο πάντως της οικογενειακής τους ιστορίας.
Καθώς και μία φωτογραφία που θα τραβήξουν τώρα από την περιοχή κατοικίας τους με όποιο κριτήριο επιλέξουν. (Οι φωτογραφίες μπορεί να είναι τυπωμένες ή στο κινητό).

Read More
«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» Χρυσό βραβείο στον διαγωνισμό Education Leaders Awards Το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία ενεργών πολιτών που σέβονται τον δημόσιο χώρο, αγαπούν την πόλη τους και φροντίζουν τα μνημεία της Μεγάλη διάκριση έλαβε το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», αποσπώντας το χρυσό […]

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» Χρυσό βραβείο στον διαγωνισμό Education Leaders Awards

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»
Χρυσό βραβείο στον διαγωνισμό Education Leaders Awards

Το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία ενεργών πολιτών που σέβονται τον δημόσιο χώρο, αγαπούν την πόλη τους και φροντίζουν τα μνημεία της

Μεγάλη διάκριση έλαβε το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», αποσπώντας το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Εκπαιδευτικές επισκέψεις και βιωματική μάθηση», στον ετήσιο διαγωνισμό EducationLeadersAwards 2020! Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε και φέτος, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, από την BoussiasCommunications, συγκεντρώνοντας καλές πρακτικές στην εκπαίδευση από κάθε περιοχή της χώρας και από κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα.

Η πρόεδρος των βραβείων κυρία Άννα Διαμαντοπούλου και τα 36 μέλη της κριτικής επιτροπής, εκπαιδευτικοί, εμπειρογνώμονες και επαγγελματίες από όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, είχαν εξαιρετικά δύσκολο έργο, αφού κλήθηκαν να αξιολογήσουν εν μέσω πανδημίας και με τους δεδομένους περιορισμούς, περισσότερες από 200 υποψηφιότητες.

Η κυρία Διαμαντοπούλου δήλωσε για τη φετινή διοργάνωση: «Το 2020 θα μείνει στη μνήμη μας ως η χρονιά της πανδημίας. Μία χρονιά όμως που αναδείχθηκαν οι συγκλονιστικές αλλαγές που απαιτούνται και συντελούνται στα εκπαιδευτικά συστήματα. Ο διαγωνισμός Education Leaders Awards 2020 δείχνει τους πρωτοπόρους αυτών των αλλαγών. Εκπαιδευτικοί από όλα τα σημεία της Ελλάδος, από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα απέδειξαν με τη συμμετοχή τους και την κατάθεση του έργου τους τις τεράστιες δυνάμεις που έχει η χώρα μας. Σχολεία, εκπαιδευτικοί Οργανισμοί, Πανεπιστήμια, καινοτόμα προγράμματα αποτυπώνουν τη δημιουργία και την αριστεία σε όλους τους επιμέρους τομείς του εκπαιδευτικού συστήματος. Η συμμετοχή είναι κορυφαία πράξη, η βράβευση κορυφαία αναγνώριση. Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους, ελπίζοντας ότι θα είναι η πρώτη και τελευταία φορά που η απονομή των βραβείων δεν θα έχει την προσωπική επαφή, τη χαρά, τις γνωριμίες και τη δικτύωση που δημιουργεί κάθε χρόνο η τελετή βράβευσης. Τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν και σε όσους βραβεύτηκαν».

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2016 και ο σχεδιασμός του βασίζεται σε μια πρωτότυπη ιδέα της Πόπης Διαμαντάκου, τότε (2015-2019) δημοτικής συμβούλου και Προέδρου του Δ.Σ. της Τεχνόπολης και νυν συμβούλου του Δημάρχου Αθηναίων για το πρόγραμμα και υπεύθυνης για την υλοποίηση και τον σχεδιασμό του τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Για τη μεγάλη διάκριση του προγράμματος η κυρία Πόπη Διαμαντάκου δήλωσε: «Ξεκίνησε σαν ιδέα ενεργοποίησης της τοπικής αυτοδιοίκησης, για να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα που θα αξιοποιούσε δικές της δυνάμεις και του Υπουργείου Παιδείας προς όφελος του μέλλοντος της πόλης.

Χάρη στις δυνατές ομάδες της Τεχνόπολης, των Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ά Αθήνας και την στήριξη του νέου Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη προχώρησε γρήγορα, με μεγάλα βήματα, για να καταλήξει σε ένα πρωτότυπο πρόγραμμα με έμφαση πάντα στις συνεργασίες. Το χρυσό βραβείο στο διαγωνισμό EducationLeadersAwards είναι η επιβεβαίωση της καλής μας προσπάθειας.».

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο και, κυρίως, τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (activecitizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της. Μέχρι σήμερα, στο πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές, αποδεικνύοντας την επιτυχημένη του πορεία.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Τη διαχείριση του προγράμματος έχει το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr

Read More
Ολοκληρώθηκε η 3η περίοδος εφαρμογής του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» (σχολικό έτος 2019-20) στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την διαδικτυακή συνάντηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, των εταίρων και των διοργανωτών του προγράμματος, στις 28 Μαΐου. Την διαδικτυακή συνάντηση χαιρέτισαν η Πόπη Διαμαντάκου, εντεταλμένη σύμβουλος του Δημάρχου Δήμου Αθηναίων για το προγράμμα «Το παιδί, […]

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» Ολοκλήρωση τρίτης χρονιάς εφαρμογής

Ολοκληρώθηκε η 3η περίοδος εφαρμογής του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» (σχολικό έτος 2019-20) στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την διαδικτυακή συνάντηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, των εταίρων και των διοργανωτών του προγράμματος, στις 28 Μαΐου.

Την διαδικτυακή συνάντηση χαιρέτισαν η Πόπη Διαμαντάκου, εντεταλμένη σύμβουλος του Δημάρχου Δήμου Αθηναίων για το προγράμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», ο Εμμανουήλ Χατζηελευθερίου, Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, και η Μαρία Φλώρου, Υπεύθυνη του Τομέα Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Στη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη διαδρομή της μαθητικής τους ομάδας στο πρόγραμμα, να μιλήσουν για την εμπειρία που αποκόμισαν αυτοί και οι μαθητές τους, να ανταλλάξουν εντυπώσεις και να καταθέσουν προτάσεις για την επόμενη περίοδο εφαρμογής του προγράμματος.

Η έκθεση με τα παραδοτέα έργα των σχολείων που παραδοσιακά στεγάζεται στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων τις δύο μέρες της γιορτής λήξης, φέτος φιλοξενείται στην ιστοσελίδα του προγράμματος www.kids4thecity.gr. Η ψηφιακή εκδοχή της έκθεσης παραμένει ανοικτή, δίνοντας την ευκαιρία στους γονείς των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αλλά και στο ευρύ κοινό, να απολαύσουν τις σκέψεις, τις προτάσεις και τις ευφάνταστες αφηγήσεις που μεταμόρφωσαν τις γειτονιές της Αθήνας, με πρίσμα το βλέμμα των εφήβων.

Διηγήματα, παρουσιάσεις, flipbooks και ψηφιακοί περίπατοι είναι τα έργα τα οποία προέκυψαν από την ομαδική δουλειά στις ψηφιακές πια, τάξεις, από τις επισκέψεις στα κτήρια και τα μνημεία που επέλεξαν οι σχολικές ομάδες στη διάρκεια της χρονιάς και από τα εργαστήρια Χοροκίνησης, Παιδαγωγικής του θεάτρου, Οπτικοακουστικών μέσων, και Ρητορικής, τα οποία προσέφερε φέτος το πρόγραμμα στους 90 περίπου εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις δράσεις του.

Με μεγάλη επιτυχία διενεργήθηκε διαδικτυακά την Πέμπτη 14 και την Παρασκευή 15 Μαΐου και η ανοιχτή διαβούλευση των μαθητών και μαθητριών Γυμνασίων και Λυκείων της Αθήνας. Εν μέσω πανδημίας Covid-19 και παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, 18 σχολεία της Αθήνας ανταποκρίθηκαν και περισσότεροι από 40 μαθητές και μαθήτριες επεξεργάστηκαν προβλήματα που απασχολούν καθημερινά τους δημότες της πόλης των Αθηνών και είναι σχετικά με τον δημόσιο χώρο, πρότειναν λύσεις και ήρθαν σε επαφή με τις δημοκρατικές διαδικασίες.

Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν περιλαμβάνονται η αξιοποίηση διατηρητέων κτιρίων, η δημόσια υγιεινή, η ανακύκλωση, οι έξυπνες πόλεις, η αλληλεγγύη, η προσβασιμότητα και οι ελεύθεροι χώροι. Οι προτάσεις των μαθητών κατατέθηκαν σε ηλεκτρονική ψηφοφορία η οποία ήταν διαθέσιμη στο ευρύ κοινό για μια εβδομάδα.

Κάδοι ανακύκλωσης για κάθε πολυκατοικία και ανταποδοτικά ωφέλη με …μείωση δημοτικών τελών σε όσες ανακυκλώνουν περισσότερο, διανομή δωρεάν ηλιακών και ηλεκτρικών ποδηλάτων στους δημότες για την μετακίνηση μέσα στην πόλη, δημιουργία πολυχώρων, μουσείων και μεγάλων πάρκων ωστέ να αξιοποιηθούν οι ανεκμετάλλευτοι δημοτικοί χώροι του Δήμου της Αθήνας, ήταν ανάμεσα στις δημοφιλέστερες επιλογές που προέκυψαν από 200 περίπου συμμετοχές στην ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» θα συνεχιστεί και το νέο ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.To πρόγραμμα διανύει την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 151 σχολεία, 451 εκπαιδευτικοί και 4.629 μαθητές.

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (activecitizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, Γκάζι 213 0109300 (int. 115) info@kids4thecity.gr

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο

Read More
Προτάσεις από τους μαθητές των σχολείων που συμμετείχαν στην ηλεκτρονική διαβούλευση! Για την ψηφοφορία –> Εδώ

Ηλεκτρονική ψηφοφορία για το δημόσιο χώρο! Ψηφίστε εδώ!

Προτάσεις από τους μαθητές των σχολείων που συμμετείχαν στην ηλεκτρονική διαβούλευση!

Για την ψηφοφορία –> Εδώ

Read More