Τo πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Εργαστήρια δεξιοτήτων A’ και Γ’ Γυμνασίου

Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία
“Συν-αποφάσισε! Ενεργός Πολίτης και Δομημένος Δημοκρατικός Διάλογος.”
A’ Γυμνασίου

Περιγραφή:
Μέσα από μια σειρά 7 εργαστηρίων οι μαθητές/-ήτριες θα έρθουν σε επαφή με τις δημοκρατικές διαδικασίες και το δημοκρατικό διάλογο, θα λάβουν αποφάσεις σε σχέση με τον δημόσιο χώρο και θα μετατρέψουν τις ακατέργαστες ιδέες τους σε τεκμηριωμένες προτάσεις για τη βελτίωση του. Οι μαθητές/-ήτριες εφαρμόζοντας το ομαδο-συνεργατικό μοντέλο μάθησης θα κάνουν έρευνα σχετικά με τα προβλήματα που μπορεί να εμφανίζονται στο δημόσιο χώρο, θα υλοποιήσουν και θα αποδελτιώσουν συνεντεύξεις, θα μελετήσουν case-studies και μέσα από έναν δομημένο δημοκρατικό διάλογο θα συναποφασίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να λυθούν τα προβλήματα που εντοπίστηκαν στη φάση της έρευνας. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν στην εφαρμογή κάποιων από τις λύσεις που προτάθηκαν. Με τη διάχυση του παραγόμενου έργου (τον διαμοιρασμό του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που προκύπτει από τον χάρτη προβλημάτων-λύσεων) επιδιώκεται να εμπλακεί η τοπική κοινωνία σε ανάλογες δράσεις ενεργούς πολιτειότητας.

Οδηγός υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων

TP190416_0465a
Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία
“Μαθητικές διαδρομές στο παρόν και στο μέλλον της πόλης μας”
Γ’ Γυμνασίου
1

Περιγραφή:

Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό έχει ως θέμα την ανάδειξη και προστασία του δημόσιου χώρου στο αστικό περιβάλλον καθώς και των μνημείων που βρίσκονται σε αυτό (γλυπτά, κτίρια κ.α.). Μέσα από μια σειρά 7 εργαστηρίων οι μαθητές / -ήτριες γνωρίζουν το αστικό περιβάλλον της πόλης τους και βασικά ζητήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν σχετικά με αυτό ως οι μελλοντικοί ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες μιας πόλης που επιδιώκει την αειφορική ανάπτυξη με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά. Οι δραστηριότητες που προτείνονται αποσκοπούν στην ανάπτυξη μιας σειράς δεξιοτήτων μάθησης, ζωής, νου και τεχνολογίας. Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές / -ήτριες, εφαρμόζοντας το ομαδο-συνεργατικό μοντέλο μάθησης και τη μέθοδο project θα δημιουργήσουν πρωτότυπο ψηφιακό ή /και έντυπο υλικό για να αναδείξουν τα μνημεία της πόλης και την ανάγκη να προστατευθεί και να αναδειχθεί το αστικό περιβάλλον με δημιουργικό και σύγχρονο τρόπο. Με τη διάχυση του παραγόμενου έργου επιδιώκεται να εμπλακεί η τοπική κοινωνία σε ανάλογες δράσεις ενεργούς πολιτειότητας και αειφορίας.

Οδηγός υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων.

Tο παρόν εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί μια νέα πρόταση-εκπαιδευτική δραστηριότητα η οποία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», μια πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (διά του Γραφείου Διασύνδεσης της Σχολής) από το 2016-17 σε σχολεία της Αθήνας. Τελεί υπό την αιγίδα της προέδρου της Δημοκρατίας και έχει βραβευτεί με το Χρυσό Βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό “Education Leaders Awards”, στην κατηγορία Βιωματική Μάθηση και Εκπαιδευτικές Επισκέψεις.

Το πρόγραμμα υλοποιείται
Από τους/τις εκπαιδευτικούς της τάξης. Προτείνεται η δια ζώσης ή εξ αποστάσεως επιμόρφωση από εξειδικευμένους συνεργάτες, για την καλύτερη υλοποίηση του παρόντος υλικού.

Παρακαλούμε συμπληρώστε την φόρμα για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να μάθετε περισσότερα για τις παροχές και το επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρονται δωρεάν από το φορέα “Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων”, για καλύτερη υλοποίηση του προγράμματος!

Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος

 

 

Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό:

Οδηγός υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων

“Συν-αποφάσισε! Ενεργός Πολίτης και Δομημένος Δημοκρατικός Διάλογος.”

 

Οδηγός υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων.

“Μαθητικές διαδρομές στο παρόν και στο μέλλον της πόλης μας”

 

Οδηγός Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

 

Βίντεο-επιμορφώσεις

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης στις παραστατικές τέχνες – Έλλη Μερκούρη

 

Εργαστήρι Ρητορικής – Φωτεινή Εγγλέζου