Τo πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Εργαστήρια δεξιοτήτων Γ’ και Στ Δημοτικού Σχολείου

Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία
“Προσεγγίζοντας υπαίθρια γλυπτά και μνημεία:
Eνεργοί πολίτες για τον δημόσιο χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά”
Γ’ & ΣΤ’ Δημοτικού

Περιλαμβάνει:

Οδηγό υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων:

Α. Εμείς και τα υπαίθρια γλυπτά και μνημεία.
Β. Η γειτονιά: δημόσιοι χώροι, υπαίθρια γλυπτά, μνημεία, σημεία ενδιαφέροντος.
Γ. Έρευνα στη γειτονιά, επίσκεψη σε δημόσιο υπαίθριο γλυπτό ή μνημείο.
Δ. Εμβαθύνοντας την έρευνα (στο σχολείο).
Ε. Από το γλυπτό στον δημόσιο χώρο. Γκράφιτι /καταστροφές.
Στ. Συντήρηση και αποκατάσταση …μια συνεχής μάχη. Ένας Οδηγός για τη γειτονιά.
Ζ. Ποια δράση θα αναλάβουμε για την πολιτιστική κληρονομιά της γειτονιάς μας; Κριτικός αναστοχασμός.

Tec170530_176a
TP180524_868a

Περιγραφή:
Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί τμήμα του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», μιαπρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας,από το 2016 σε σχολεία της Αθήνας.

Με αφορμή δημόσια υπαίθρια γλυπτά ή μνημεία της περιοχής τους, οι μαθητές/ήτριες:

  • προσεγγίζουν τις έννοιες της ιστορικής μνήμης και της πολιτιστικής κληρονομιάς όπως καταγράφονται στον δημόσιο χώρο,
  • γνωρίζουν την έννοια και τη σημασία του δημόσιου χώρου,
  • διερευνούν τη σύνδεση μνημείων, δημόσιων γλυπτών, τοποθεσιών και οδωνυμίων με την πόλη (την περιοχή)και την ιστορία της
  • παρακινούνται να ενδιαφερθούν για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και των δημόσιων αγαθών και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την υπεράπισή τους.

Σκοπός είναι οι μαθητές/ήτριες να αποκτήσουν επίγνωση και να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα που σχετίζονται με την πολιτιστική κληρονομιά και τον δημόσιο χώρο. Να γνωρίσουν και να αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις των βανδαλισμών σε δημόσια έργα τέχνης, σε μνημεία, στον δημόσιο χώρο, γενικότερα στην ποιότητας ζωής μας.

Επιπλέον επιδιώκεται η υιοθέτηση καλών πρακτικών στη σχέση τους με τον δημόσιο χώρο, η ανάληψη δράσης για την υιοθεσία ενός μνημείου και η διάχυση της ιδέας στην τοπική κοινότητα. Παράλληλα καλλιεργούνται το συναίσθημα του ανήκειν και η υπευθυνότητα, προωθούνται η συμμετοχή, η συστηματική διεκδίκηση, η φροντίδα για τα κοινά και η ελευθερία γνώμης και έκφρασης, συστατικά στοιχεία της ιδιότητας του ενεργού πολίτη.

Το πρόγραμμα υλοποιείται
Από τους/τις εκπαιδευτικούς της τάξης. Προτείνεται η δια ζώσης ή εξ αποστάσεως επιμόρφωση από εξειδικευμένους συνεργάτες, για την καλύτερη υλοποίηση του παρόντος υλικού.

Παρακαλούμε συμπληρώστε την φόρμα για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να μάθετε περισσότερα για τις παροχές και το επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρονται δωρεάν από το φορέα “Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων”, για καλύτερη υλοποίηση του προγράμματος!

Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος

 

 

Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό:

Οδηγός υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων

Οδηγός Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Οδηγός για εκπαιδευτικούς – Η Αθήνα στον χρόνο: από τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως σήμερα, οκτώ διαδρομές

 

 

Βίντεο-επιμορφώσεις

 

Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής – Ελένη Σβορώνου

 

Εργαστήρι Οπτικοακουστικών – Κατερίνα Ευαγγελάκου

 

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης στις παραστατικές τέχνες – Έλλη Μερκούρη

 

Εργαστήρι Ρητορικής – Φωτεινή Εγγλέζου

 

Εργαστήρι Ρομποτικής – Αγνή Παχούλη