Τo πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η κινητοποίηση της περιέργειας, η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην αναζήτηση της γνώσης και όχι η παθητική πρόσληψη της, η βιωματική μάθηση, η ομαδική δουλειά, είναι μερικές από τις αρχές που προωθεί και καλλιεργεί το πρόγραμμα.

1. Η Υλοποίηση του προγράμματος στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Οι μαθητές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων βγαίνουν από τις τάξεις τους και περπατούν στη γειτονιά τους, συνδέονται με ένα γλυπτό, μνημείο ή δημόσιο χώρο που βρίσκεται κοντά τους, συνομιλούν με τους κατοίκους, ερευνούν, καταγράφουν, μαθαίνουν γι’ αυτό. Στη συνέχεια, πραγματοποιούν επισκέψεις σε γλυπτά, μνημεία, ιστορικές διαδρομές που βρίσκονται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας καθώς και επισκέψεις σε φορείς Πολιτισμού όπως η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου.
Ξεναγούνται ακόμη, σε σημεία της πόλης με ιδιαίτερο πολιτιστικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον όπως η περιοχή του Ψυρρή ή του Κολωνού, με σκοπό να πάρουν ακόμη περισσότερα ερεθίσματα και να γνωρίσουν την πόλη. Υιοθετούν, εν τέλει, το κοντινό τους γλυπτό ή μνημείο και φροντίζουν για την προστασία και την προβολή του. Επιπλέον, επισκέπτονται τα σχολεία συντηρητές έργων τέχνης, οι οποίοι με σύντομα βιωματικά εργαστήρια και παρουσιάσεις ενημερώνουν τους μαθητές για τους τρόπους συντήρησης των αγαλμάτων και των έργων τέχνης.

2. Η διαδρομή

1. Ενημερωτική ημερίδα για τη νέα περίοδο στο Δημαρχείο της Αθήνας (για εκπαιδευτικούς)
2. Σεμινάριο Μεθοδολογίας (για εκπαιδευτικούς):
Μεθοδολογία ● Ψηφιακή πλατφόρμα
● Μουσειακή εκπ/ση ● Χρήση βιβλιογραφίας
3. Βιωματικά εργαστήρια (για εκπαιδευτικούς, δύο κύκλοι):
Δημιουργική γραφή | Οπτικοακουστικά μέσα | Κινητική έκφραση-Θεατρολογία | Ρομποτική | Ρητορική
4. «Ανακαλύπτω την πόλη μου» (για τις σχολικές ομάδες). Κάθε σχολική ομάδα:
Επιλέγει ένα γλυπτό/μνημείο στην περιοχή του σχολείου ● Επιλέγει ένα γλυπτό/μνημείο στο κέντρο ή σε άλλο σημείο της πόλης ● Τα επισκέπτεται και διερευνά την καλλιτεχνική τους αξία, και τη σχέση τους με την πόλη και τη μνήμη της ● Στο πρόγραμμα της επίσκεψης, περιλαμβάνεται μία ξενάγηση: στην περιοχή του Κολωνού από τη Monumenta, ή στα κτήρια και τα εργαστήρια της ΑΣΚΤ στην οδό Πειραιώς, ή στην Τεχνόπολη, στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου.
5. Επισκέψεις συντηρητών έργων Τέχνης στα σχολεία, για ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το έργο της συντήρησης και τη σημασία της προστασίας των γλυπτών και των μνημείων.
6. Γιορτή λήξης περιόδου 2019-20 (διήμερη) που θα περιλαμβάνει:
Έκθεση με τα έργα των παιδιών ● Παρουσιάσεις των σχολείων ● Δημιουργικές δραστηριότητες

Kids for the city

Short video

Long video