Τo πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020.
Έναρξη προγράμματος: “Χρώμα, Φως, Πάθος. Τήνος και πολιτισμική κληρονομιά” Με μεγάλη επιτυχία, έγινε την Τετάρτη 26 Ιουνίου η έναρξη του εκπαιδευτικού πιλοτικού προγράμματος: “Χρώμα, Φως, Πάθος. Τήνος και πολιτισμική κληρονομιά” το οποίο σχεδιάστηκε στα ίχνη του προγράμματος του Δήμου της Αθήνας, “Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία” που εφαρμόζεται επί 8 χρόνια στα σχολεία […]

Δελτίο Τύπου: “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία”

Έναρξη προγράμματος: “Χρώμα, Φως, Πάθος. Τήνος και πολιτισμική κληρονομιά”

Με μεγάλη επιτυχία, έγινε την Τετάρτη 26 Ιουνίου η έναρξη του εκπαιδευτικού πιλοτικού προγράμματος: “Χρώμα, Φως, Πάθος. Τήνος και πολιτισμική κληρονομιά” το οποίο σχεδιάστηκε στα ίχνη του προγράμματος του Δήμου της Αθήνας, “Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία” που εφαρμόζεται επί 8 χρόνια στα σχολεία της Α΄ Αθήνας και συνεχίζεται, σε συνεργασία με το Υπουργείου Παιδείας, και τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας.

Την παρουσίαση του προγράμματος παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων των σχολείων της Τήνου, (εκπροσωπήθηκε και η Σύρος), όσοι εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, ο Διευθυντής της Σχολής Καλών Τεχνών του Πύργου, κ. Λεωνίδας Χαλεπάς και η Αντιδήμαρχος Παιδείας κυρία Πέννυ Τριγώνη.

Από την πλευρά των θεσμών μήνυμα στήριξης και συνεργασίας έστειλε η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Δρ. Ειρήνη Τσαβαλά, τονίζοντας: «Χαιρετίζω την πρωτοβουλία και διάκειμαι θετικά σε συνεργασία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων με το Μουσείο Κώστα Τσόκλη». Επίσης χαιρέτησε την έναρξη του προγράμματος ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τήνου, κ. Νίκος Γκίζης και διάβασε τον χαιρετισμό του Δημάρχου κ. Παναγιώτη Κροντηρά, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε την ικανοποίησή του που η Τήνος, χάρη στις ενέργειες του Δημοτικού Ιδρύματος Μουσείου Κώστα Τσόκλη, είναι ο πρώτος Δήμος
που θα εφαρμόσει το πρόγραμμα της Αθήνας «”Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία”, έχοντας στόχο να καλλιεργήσει στους μαθητές του νησιού, τον σεβασμό στη μνήμη του τόπου και του πολιτισμικού περιβάλλοντος, μέσω της τέχνης που έχει ισχυρά ίχνη στο νησί.

Το πρόγραμμα της Τήνου σχεδιάστηκε από το Μουσείο Τσόκλη και την Χρυσάνθη Κουτσουράκη σε συνεργασία με την διευθύντρια του προγράμματος “Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία”, κυρία Πόπη Διαμαντάκου και τους συνεργάτες της, τους οποίους ευχαρίστησε ο Δήμαρχος για την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους στην Ημερίδα. 

Ο Δήμαρχος συνέχισε επισημαίνοντας, ότι: «…Η Ημερίδα αποτελεί την έναρξη του θερινού πιλοτικού προγράμματος, προκειμένου να συγκεντρώσουμε εμπειρία την οποία θα αξιοποιήσουμε με το σχεδιασμό και εφαρμογή ενός ευρύτερου προγράμματος στην Τήνο με τίτλο: “Φως, Χρώμα, Πάθος. Τήνος και πολιτισμική κληρονομιά”, με ετήσια διάρκεια, στο οποίο θα πάρουν μέρος τα σχολεία της Τήνου, όλων των βαθμίδων, (μαθητές και εκπαιδευτικοί), όπως ακριβώς γίνεται με το πρόγραμμα ΠΠΜ του Δήμου Αθηναίων».

Το Μουσείο Κώστα Τσόκλη, με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας των πολιτιστικών φορέων του νησιού, οργανώνει το θερινό παιδαγωγικό project με τίτλο: “Φως, Χρώμα, Πάθος. Τήνος και πολιτιστική κληρονομιά”, με σκοπό να γνωρίσει (με ένα διαφορετικό τρόπο) στους μαθητές τις αξίες της δημιουργίας, του Πολιτισμού, της Ιστορίας, της Παράδοσης, της Φύσης της Τήνου, και της αναγκαιότητας διατήρησής τους στο χρόνο και της προστασίας τους.

Η χρονική στιγμή είναι η κατάλληλη και καθιστά αναγκαία την εφαρμογή του προγράμματος λόγω της ραγδαίας αλλαγής του τοπίου της Τήνου από τον υπερτουρισμό και την πληθώρα των νέων οικοδομών. Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας έγινε εκτενής παρουσίαση του προγράμματος του Δήμου της Αθήνας (το οποίο υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δ.Α. σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας) από την Πόπη Διαμαντάκου.

Τη μεθοδολογία και των τρόπων εφαρμογής του προγράμματος ανέλαβαν να παρουσιάσουν οι εξειδικευμένοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας: κα Μαρία Δημοπούλου, M.ed., Υπεύθυνη Περιβ/κής Εκπ/σης, Α΄ Δ/νσης Π.Ε. Αθηνών & κα Kαλλιόπη Κύρδη, υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας.

Στη συνέχεια παρουσίασαν το πολύ πετυχημένο τμήμα του προγράμματος που είναι ειδικά σχεδιασμένο για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την «Ανοικτή Μαθητική Διαβούλευση, Δραστηριότητα πολιτειότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», οι φιλόλογοι οι οποίοι και το εφαρμόζουν, κα Ελένη Παππά & κ. Πέτρος Τζαγκαράκης από το  53ο ΓΕΛ Αθηνών.

Σημαντικό μέρος της Ημερίδας, για τη συνέχεια του προγράμματος της Τήνου, ήταν η γνωριμία των εκπροσώπων φορέων πολιτισμού και εκπαίδευσης της Τήνου με τους εισηγητές του προγράμματος από την Αθήνα. Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με το πολύ ενδιαφέρον βιωματικό συμμετοχικό εργαστήριο κατανόησης και εφαρμογής του προγράμματος, από τις: Μαρία Δημοπούλου & Καλλιόπη Κύρδη, το οποίο παρακολούθησαν όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί.

Read More
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», συμμετέχει στις εκδηλώσεις μνήμης για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή με εκπαιδευτικές δράσεις, ομιλίες, προβολές ντοκιμαντέρ και ταινιών και μια έκθεση ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές και εκπαιδευτικούς! Την Πέμπτη 7 Απριλίου και ώρα 18.00-21.00, στο Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ», στην Τεχνόπολη Δήμου […]

Από τις δυο πλευρές του Αιγαίου: Διωγμός και Ανταλλαγή πληθυσμών, Ελλάδα- Τουρκία, 1922-1924

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», συμμετέχει στις εκδηλώσεις μνήμης για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή με εκπαιδευτικές δράσεις, ομιλίες, προβολές ντοκιμαντέρ και ταινιών και μια έκθεση ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Την Πέμπτη 7 Απριλίου και ώρα 18.00-21.00, στο Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ», στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, θα πραγματοποιηθεί η προβολή της ταινίας-ντοκιμαντέρ Από τις δύο πλευρές του Αιγαίου: Διωγμός και Ανταλλαγή πληθυσμών, Ελλάδα-Τουρκία, 1922-1924”,τηςσκηνοθέτριας Μαρίας Ηλιού. Την προβολή θα πλαισιώσει σύντομη ομιλία του ιστορικού και καθηγητή Ιστορίας, Αλέξανδρου Κιτροέφ.

Το ντοκιμαντέρ «Από τις δύο πλευρές του Αιγαίου» σχετικά με το Διωγμό και την Ανταλλαγή των πληθυσμών της Τουρκίας και της Ελλάδας το 1922-1924, φέρνει πίσω στο κοινό άγνωστες εικόνες ξεχασμένες σε «κλειστά» αρχεία από την Αμερική και την Ευρώπη. Ιστορικοί από την Αμερική, την Ευρώπη, την Ελλάδα και την Τουρκία, μιλούν για την μεγάλη Ιστορία ενώ πρόσφυγες, πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς, και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου, αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες.Οι οικογενειακές μικροιστορίες εκτυλίσσονται στα παράλια της Μικράς Ασίας, στον Πόντο και την Καππαδοκία, αλλά και τη βόρειο Ελλάδα και την Κρήτη.

Για να δηλώσετε συμμετοχή στην εκδήλωση ακολουθήστε τον σύνδεσμο, εδώ.

*Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι ελεύθερη, αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο κατόπιν κράτησης μέσω της φόρμας και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμματου Δήμου Αθηναίων που τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. To πρόγραμμα διανύει την έκτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές. Έχει βραβευτεί με το χρυσό και το ασημένιο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό EducationLeadersAwards και από την σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετέχει με εκπαιδευτικό υλικό στην πλατφόρμα 21+, στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (activecitizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι ελεύθερη για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, Γκάζι 213 0109300 (int. 335 / 349) info@kids4thecity.gr

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»

Read More
Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία “Προσεγγίζοντας υπαίθρια γλυπτά και μνημεία: Eνεργοί πολίτες για τον δημόσιο χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά” Γ’ & ΣΤ’ Δημοτικού Περιλαμβάνει:Οδηγό υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων: Α. Εμείς και τα υπαίθρια γλυπτά και μνημεία. Β. Η γειτονιά: δημόσιοι χώροι, υπαίθρια γλυπτά, μνημεία, σημεία ενδιαφέροντος. Γ. Έρευνα στη γειτονιά, επίσκεψη […]

Εργαστήρια δεξιοτήτων Γ’ και Στ Δημοτικού Σχολείου

Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία

“Προσεγγίζοντας υπαίθρια γλυπτά και μνημεία:

Eνεργοί πολίτες για τον δημόσιο χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά”

Γ’ & ΣΤ’ Δημοτικού

Περιλαμβάνει:
Οδηγό υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων:

Α. Εμείς και τα υπαίθρια γλυπτά και μνημεία.

Β. Η γειτονιά: δημόσιοι χώροι, υπαίθρια γλυπτά, μνημεία, σημεία ενδιαφέροντος.

Γ. Έρευνα στη γειτονιά, επίσκεψη σε δημόσιο υπαίθριο γλυπτό ή μνημείο.

Δ. Εμβαθύνοντας την έρευνα (στο σχολείο).

Ε. Από το γλυπτό στον δημόσιο χώρο. Γκράφιτι /καταστροφές.

Στ. Συντήρηση και αποκατάσταση …μια συνεχής μάχη. Ένας Οδηγός για τη γειτονιά.

Ζ. Ποια δράση θα αναλάβουμε για την πολιτιστική κληρονομιά της γειτονιάς μας; Κριτικός αναστοχασμός.

Περιγραφή:
Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί τμήμα του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», μιαπρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας,από το 2016 σε σχολεία της Αθήνας.

Με αφορμή δημόσια υπαίθρια γλυπτά ή μνημεία της περιοχής τους, οι μαθητές/ήτριες:

  • προσεγγίζουν τις έννοιες της ιστορικής μνήμης και της πολιτιστικής κληρονομιάς όπως καταγράφονται στον δημόσιο χώρο,
  • γνωρίζουν την έννοια και τη σημασία του δημόσιου χώρου,
  • διερευνούν τη σύνδεση μνημείων, δημόσιων γλυπτών, τοποθεσιών και οδωνυμίων με την πόλη (την περιοχή)και την ιστορία της
  • παρακινούνται να ενδιαφερθούν για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και των δημόσιων αγαθών και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την υπεράπισή τους.

Σκοπός είναι οι μαθητές/ήτριες να αποκτήσουν επίγνωση και να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα που σχετίζονται με την πολιτιστική κληρονομιά και τον δημόσιο χώρο. Να γνωρίσουν και να αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις των βανδαλισμών σε δημόσια έργα τέχνης, σε μνημεία, στον δημόσιο χώρο, γενικότερα στην ποιότητας ζωής μας.

Επιπλέον επιδιώκεται η υιοθέτηση καλών πρακτικών στη σχέση τους με τον δημόσιο χώρο, η ανάληψη δράσης για την υιοθεσία ενός μνημείου και η διάχυση της ιδέας στην τοπική κοινότητα. Παράλληλα καλλιεργούνται το συναίσθημα του ανήκειν και η υπευθυνότητα, προωθούνται η συμμετοχή, η συστηματική διεκδίκηση, η φροντίδα για τα κοινά και η ελευθερία γνώμης και έκφρασης, συστατικά στοιχεία της ιδιότητας του ενεργού πολίτη.

Το πρόγραμμα υλοποιείται
Από τους/τις εκπαιδευτικούς της τάξης. Προτείνεται η δια ζώσης ή εξ αποστάσεως επιμόρφωση από εξειδικευμένους συνεργάτες, για την καλύτερη υλοποίηση του παρόντος υλικού.

Παρακαλούμε συμπληρώστε την φόρμα για να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να μάθετε περισσότερα για τις παροχές και το επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρονται δωρεάν από το φορέα “Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων”, για καλύτερη υλοποίηση του προγράμματος!

Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Θα μας βρείτε στην πλατφόρμα 21+εδώ

Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό:

Οδηγός υλοποίησης επτά βιωματικών, συμμετοχικών εργαστηρίων

Βίντεο-επιμορφώσεις

Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής – Ελένη Σβορώνου

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης στις παραστατικές τέχνες – Έλλη Μερκούρη

Εργαστήρι Οπτικοακουστικών – Κατερίνα Ευαγγελάκου

Εργαστήρι Ρομποτικής – Αγνή Παχούλη

Read More
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Οδηγού, «Η Αθήνα στο χρόνο: Από τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως σήμερα, οκτώ διαδρομές» Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»,διοργανώνει διαδικτυακή παρουσίαση του εκπαιδευτικού Οδηγού«Η Αθήνα στο χρόνο: Από την Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως σήμερα, οκτώ διαδρομές». Ο […]

Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Οδηγού

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Οδηγού, «Η Αθήνα στο χρόνο: Από τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως σήμερα, οκτώ διαδρομές»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»,διοργανώνει διαδικτυακή παρουσίαση του εκπαιδευτικού Οδηγού«Η Αθήνα στο χρόνο: Από την Αγώνα της Ανεξαρτησίας ως σήμερα, οκτώ διαδρομές».

Ο Οδηγός αυτός αποτελεί την τρίτη κατά σειρά εκπαιδευτική έκδοση του προγράμματος και προσεγγίζει τη διαχρονία της πόλης στα νεότερα χρόνια μέσα από οκτώ διαδρομές, πλούσιο εικονογραφικό υλικό και προτάσεις για ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Από την γειτονιά του σχολείου τους, τους δρόμους και τις πλατείες γύρω από αυτό, έωςτο Πεδίο του Άρεως, τον Εθνικό Κήπο, το Ζάππειο, το Σύνταγμα, το Ρολόι του Κυρρήστου, το Φετιχιέ Τζαμί, το Παλιό Πανεπιστήμιο, την πλατεία Κοτζιά, την Τριλογία και όχι μόνο, οι μαθητές και οι μαθήτριες ιχνηλατούν χώρους όπου καταγράφεται η ιστορική μνήμη της Αθήνας.

Δεν επιδιώκεται η συγκέντρωση και η εκμάθηση πληροφοριών αλλά η ανάγνωση της πόλης και των αλλαγών της. Με σκοπό να γίνει βίωμα ότι η πόλη είναι ζωντανή, ένα σύνολο από χώρους, ανθρώπους, ιστορίες, γεγονότα, αφηγήσεις, ιδέες που συνεχώς αλληλοεπιδρούν και εξελίσσονται, οι μαθητέςκαι οι μαθήτριες, θέτουν ερωτήματα στα μνημεία, τα τοπόσημα, τις αφηγήσεις του παρελθόντος, τις κάθε τύπου μαρτυρίες, τη μικρογεωγραφία της κάθε περιοχής, με το βλέμμα στο μέλλον.Ερευνούν τις πολλαπλές μνήμες της πόλης, ανακαλύπτουν διαφορετικές οπτικές, δίνουν τις δικές τους ερμηνείες.

Η παρουσίαση θα γίνει την Πέμπτη, στις 20 Ιανουαρίου και ώρα 18.00-20.00 μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ZOOM.

Join Zoom Meeting

https://us02web.zoom.us/j/82989570908?pwd=M05TbjBHSVFnM1lEVElJZXA3c3hsZz09

MeetingID: 829 8957 0908

Passcode: 604799

Παρουσιάζουν:

ΜαρίζαΝτεκάστρο| Συγγραφέας, Παιδαγωγός

Ελεονώρα Ορφανίδου | Δημοσιογράφος

Ντορέττα Αστέρη | Σύμβουλος Α’ Ειδικής Παιδαγωγικής στο ΙΕΠ

Παρεμβαίνουν οι συγγραφείς του βιβλίου:

Μαρία Δημοπούλου | Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

Καλλιόπη Κύρδη | Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

Ελένη Σβορώνου | Συγγραφέας παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας

Θάλεια Δραγώνα |Ομ. Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ

Την εκδήλωση θα συντονίσει η εντεταλμένη σύμβουλος του Δημάρχου για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», Πόπη Διαμαντάκου.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.To πρόγραμμα διανύει την έκτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές.Τελεί υπό την Αιγίδα της ΠΤΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου, έχει βραβευτεί με το χρυσό και το ασημένιο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό EducationLeadersAwards και από την σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετέχει με εκπαιδευτικό υλικό στην πλατφόρμα 21+, στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (activecitizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, Γκάζι 213 0109300 (int. 335 / 349) info@kids4thecity.gr

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»

Read More
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ Μια πρωτότυπη έκθεση από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Διαδικτυακά 25.1.2021 – 31.1.2021 στο www.asfa.gr & www.kids4thecity.gr Η διαδικτυακή έκθεση «Το Σχολείο του Μέλλοντος» είναι η δημιουργική παραγωγή του Εργαστηρίου Διδακτικής της Τέχνης, του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, της χρονιάς που πέρασε. Παρουσιάζονται εικαστικές μακέτες, μικρές κατασκευές […]

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

Μια πρωτότυπη έκθεση από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
Διαδικτυακά 25.1.2021 – 31.1.2021 στο www.asfa.gr & www.kids4thecity.gr

Η διαδικτυακή έκθεση «Το Σχολείο του Μέλλοντος» είναι η δημιουργική παραγωγή του Εργαστηρίου Διδακτικής της Τέχνης, του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, της χρονιάς που πέρασε.
Παρουσιάζονται εικαστικές μακέτες, μικρές κατασκευές δημιουργικής ανακύκλωσης που βασίζονται στις πρωτότυπες ιδέες των προπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών και αποτελούν ελπιδοφόρες προτάσεις για το ιδανικό Σχολείο, στο μέλλον.
Τα ατομικά εικαστικά έργα του φοιτητικού πληθυσμού είναι τολμηροί αισθητικοί σχεδιασμοί ενός σύγχρονου, αειφόρου και λειτουργικού Σχολείου, το “promised land”, ως μια ανοιχτή συμπεριληπτική κοινότητα επιστήμης, τέχνης και πολιτισμού.
Η έκθεση αυτή συνδιοργανώνεται με το εκπαιδευτικό πρόγραμματου Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», στο πλαίσιο της μακροχρόνιας δημιουργικής συνεργασίας του με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών που περιλαμβάνει ξεναγήσεις, ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και επιστημονική υποστήριξη πολυθεματικού περιεχομένου.
Επιμέλεια εργαστηρίων & έκθεσης:
Δρ. Ερμιόνη Δελή, Ε.ΔΙ.Π. Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών
Οργάνωση:
Lenka Kanellia, PR and Development, «To παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Το Σχολείο του Μέλλοντος
Διάρκεια: 25.1.2021 – 31.1.2021
Διαδικτυακά, η έκθεση θα προβληθεί στους ιστότοπους www.asfa.gr και www.kids4thecity.gr
Πληροφορίες:
info@kids4thecity.gr, lkanellia@athens-technopolis.gr, edeli@asfa.gr

Άδωνη Σκεύη
Αντωνιάδη Άννα
Άδωνη Σκεύη
Αντωνιάδη Άννα
Αντωνίου Μαρία
Βάμβουρα Μόνικα-Μαρία
Βασιλειάδου Θεοδώρα
Βλάσση Όλγα
Γιαννοπούλου Άννα
Γιαννοπούλου Κατερίνα
Δάλλας Νίκος
Δασκαλόσογλου Στεφανία-Σπυριδούλα
Έλληνα Μαρίνα
Ευσταθίου Δημήτριος
Ζερβού Δήμητρα
Ζευγαδίνα Δανάη
Θεοδωροπούλου Σοφία
Θεοδώρου Νατάσα
Ιωαννίδου Μιλοφίλη
Ιωάννου Αναστάσης
Καμινάρη Νικολέττα
Καναβός Νικόλαος
Καφφέ Λεοντία
Κολοβού Αθηνά

Κορδολαίμης Λάμπρος
Κρανιώτη Μαρία-Ελένη
Κωστίκογλου Καλλιρόη
Λαμπροπούλου Ιωάννα
Λεοντή Μαρίνα
Λεοτσινίδη Ευγενία
Μακρίδης Γιάννης
Μανγιώλη Μαρία
Μανδηλαρά Ελισάβετ
Μάντζαρη Ναταλία
Μαρκουλή Μαρίνα
Ματσουκάκη Ευγενία
Μηλίγκου Λυδία
Μήτσιος Νίκος
Μπούτση Φραντζέσκα
Ξενίδου Χριστίνα
Πάγκαλος Κλεάνθης
Παλαιολόγου Μυρσίνη
Πανέρας Σταύρος
Παπαδάκη Δήμητρα
Παπαδοπούλου Άννα
Περέλλη Κατερίνα
Πετρόπουλος Αριστείδης
Πίττας Χρήστος
Προεστού Έλενα

Ράλλη Μαρία
Ριζάκη Λαμπρινή
Εύα Ρίζου
Σαγρή Ευδοκία
Σαμαρά Άννα
Σουλιώτη Σοφία
Σταυριανίδου Ελένη
Στρεβλού Ραφαηλία-Σοφία
Σωτηρίου Νικολέττα
Τουρκοχωρίτη Αγγελική
Τριανταφύλλου Αθηνά
Τρίκκας Χρήστος
Τσαγκαράκη Ελένη
Τσιλικοπούλου Άελλα
Τσουκάτος Άγγελος
Τσούχλος Γιάννης
Φάκα Ρόζμαρι
Φίλιππα Μαρία
Φράγκου Κατερίνα
Χυντηράκη Νεφέλη
Χύτας Δημήτριος

Οργάνωση-Επιμέλεια: Ερμιόνη Δελή

Λίγα λόγια για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «To παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. To πρόγραμμα διανύει την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές. Από το 2020, τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Την ίδια χρονιά απέσπασε το χρυσό βραβείο στα Education Leaders Awards, στην κατηγορία «Εκπαιδευτικές επισκέψεις και Βιωματική μάθηση».

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (active citizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, Γκάζι – 213 0109300 (int. 115) info@kids4thecity.gr

Read More
Την επόμενη μέρα είδα στην τηλεόραση ότι βρήκαν και το άγαλμα στο οποίο ανήκει το μαρμάρινο χέρι. Το περίεργο όμως με αυτό το άγαλμα είναι ότι το σώμα του πολεμιστή είναι διακοσμημένο με άγνωστα σύμβολα – γράμματα και κρατάει ένα δόρυ που φέρει πάνω του τα ίδια σύμβολα γράμματα. Από εκείνη την ημέρα αλλόκοτα πράγματα […]

Το αρχαίο δόρυ – 40ο Γυμνάσιο Αθηνών

Την επόμενη μέρα είδα στην τηλεόραση ότι βρήκαν και το άγαλμα στο οποίο ανήκει το μαρμάρινο χέρι. Το περίεργο όμως με αυτό το άγαλμα είναι ότι το σώμα του πολεμιστή είναι διακοσμημένο με άγνωστα σύμβολα – γράμματα και κρατάει ένα δόρυ που φέρει πάνω του τα ίδια σύμβολα γράμματα.

Από εκείνη την ημέρα αλλόκοτα πράγματα άρχισαν να συμβαίνουν. Η γειτονιά, για παράδειγμα, έδινε την εντύπωση ότι άλλαζε προς το χειρότερο. Οι άνθρωποι ήταν θλιμμένοι και αφηρημένοι σαν ένα μεγάλο νέφος δυστυχίας να τους είχε καλύψει.

Σκέφτηκα ότι αυτή η κατάσταση είχε σχέση με εκείνο το περίεργο άγαλμα που είχαν ανακαλύψει, γι΄ αυτό αποφάσισα να πάω στο χώρο που γίνονταν οι ανασκαφές. Όπως πλησίαζα με το ποδήλατό μου, διέκρινα τρεις άντρες με όπλα να φυλάνε την κύρια είσοδο των ανασκαφών. Έτσι πήγα προς τα πίσω και τρύπωσα μέσα κρυφά. Μόλις μπήκα, άκουσα κάποιους να μιλάνε. Πλησίασα για να κρυφακούσω, έμαθα ότι ήταν μια μυστική οργάνωση που ήθελε να κατακτήσει τον κόσμο μέσω της δύναμης του δόρατος. Το πρόβλημά τους, λένε, είναι ότι δεν μπορούν να το αποσπάσουν από το άγαλμα. Προχωρώ και στο βάθος διακρίνω το άγαλμα με το δόρυ να περιβάλλεται από κόκκινο νέφος. Όσο πλησιάζω νιώθω κάτι να με τραβάει προς το δόρυ. Ακολουθεί μια έκρηξη που καταστρέφει το άγαλμα και εκσφενδονίζει το δόρυ στο χέρι μου.

Έτρεξα γρήγορα προς το ποδήλατό μου, το καβάλησα και κατευθύνθηκα προς το σπίτι μου. Κρατούσα ακόμη το δόρυ που γεννούσε πολλές απορίες, οι οποίες βασάνιζαν το μυαλό μου. Για ένα, ωστόσο, ήμουν και είμαι σίγουρος ότι το δόρυ που άρπαξα είναι ξεχωριστό και ότι η μυστική οργάνωση θα έρθει να το πάρει με τη βία!

Ανδρέας Ντάμα,
Μάρκελλος Μουρατλάρι

Read More