Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» εφαρμόστηκε πιλοτικά για τους αυριανούς ιδιοκτήτες της.

Σε μια εποχή που οι φθορές και οι βανδαλισμοί στα γλυπτά, τα μνημεία και τα κτήρια της πόλης έγιναν κομμάτι της καθημερινότητάς της, μια πρωτοβουλία προς μίμηση δείχνει έναν άλλο τρόπο δράσης και αντίδρασης σε ό,τι συμβαίνει γύρω μας, υπερβαίνοντας τις παραδοσιακές κλειστές σχολικές πρακτικές διδασκαλίας.

Η ιδέα που έγινε πραγματικότητα σε αριθμούς
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», υπεύθυνη του οποίου είναι η Πρόεδρος της Τεχνόπολης Πόπη Διαμαντάκου, εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 20 Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία της Αθήνας και οι αριθμοί έχουν τη σημασία τους: μέσα σε 6 μήνες, 776 μαθητές από 32 σχολικές τάξεις γνώρισαν 27 σημεία στην πόλη που φιλοξενούν γλυπτά και εργάστηκαν ομαδικά για να διηγηθούν τις ιστορίες τους με ψηφιακά και εικαστικά μέσα.

Στο ίδιο πλαίσιο, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις συντηρητών μνημείων και του WWF σε 20 σχολεία, έγιναν 5 συναντήσεις εκπαιδευτικών, 54 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί επιμορφώθηκαν στη χρήση των οπτικοακουστικών εργαλείων ως μέσου καλλιτεχνικής έκφρασης και διοργανώθηκαν 2 μεγάλες γιορτές στην Τεχνόπολη.

Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός!
Πιστεύοντας βαθιά πως η αγωγή στις αξίες και τη φροντίδα της πόλης ως πυρήνας της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού είναι απαραίτητη από τα σχολικά χρόνια, το πρόγραμμα-πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων που υλοποιήθηκε από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθήνας, και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, μέσω του Γραφείου Διασύνδεσης της Σχολής, βοηθά μαθητές και μαθήτριες 5-18 ετών να ανακαλύψουν την αισθητική αξία των υπαίθριων γλυπτών και των ιστορικών κτηρίων της Αθήνας, να μάθουν να προστατεύσουν τον δημόσιο χώρο, να διερευνήσουν τη σύνδεση μνημείων και κτηρίων με την πόλη και την ιστορία της, να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να γίνουν οι υπεύθυνοι ιδιοκτήτες της, οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.

Πρωτότυπη παιδαγωγική προσέγγιση, νέες πολύπλευρες δράσεις
Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάγκη μετάβασης από ένα κλειστό εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα σύγχρονο δίκτυο ανταλλαγής ιδεών, προτάσεων και καλών πρακτικών, που θα παραμένει σε ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία, και θα ενθαρρύνει την πρωτοβουλία και την εξέλιξη των μελών του στη βάση της διά βίου μάθησης, οι ιθύνοντες του προγράμματος επιδιώκουν τη γόνιμη διάδραση με την εγχώρια εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές, αρμόδιους φορείς) και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και την ανταλλαγή με χώρες της ΕΕ που εφαρμόζουν αντίστοιχα προγράμματα και υιοθετούν ανάλογη προσέγγιση.

Την πρωτότυπη παιδαγωγική προσέγγιση και μεθοδολογία του προγράμματος έρχεται να αποτυπώσει και να καταστήσει προσβάσιμη για κάθε ενδιαφερόμενο ο Οδηγός για τους εκπαιδευτικούς. Ο σχετικός Οδηγός για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση βρίσκεται ήδη υπό έκδοση και αναμένεται να είναι διαθέσιμος στις αρχές του 2018.

Φέτος, το πρόγραμμα ανανεώθηκε και εμπλουτίστηκε με νέες δραστηριότητες, εικαστικές επισκέψεις, εργαστήρια δημιουργικής έκφρασης και συναντήσεις με καλλιτέχνες και ειδικούς, για να διευρυνθεί στην Πρωτοβάθμια και να εφαρμοστεί πιλοτικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Διαβάστε Περισσότερα