Τo πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020.
To 56o Γυμνάσιο και η Monumenta μας πάνε μια βόλτα μέχρι τον Κολωνό και το παλιό καπνεργοστάσιο! Δείτε την περιήγηση —> εδώ
Διαδρομές στην Αθήνα με το 56ο Γυμνάσιο Αθηνών και τη Monumenta: Κολωνός.

To 56o Γυμνάσιο και η Monumenta μας πάνε μια βόλτα μέχρι τον Κολωνό και το παλιό καπνεργοστάσιο!

Δείτε την περιήγηση —> εδώ

Kid4citygame

education game

Δράση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» διοργανώνεται μια σειρά ανοιχτών δράσεων και ομιλιών, με στόχο τον εμπλουτισμό του περιεχόμενου, καθώς και τη γόνιμη διάδραση του με το κοινό των Αθηνών. Για πρώτη φορά οι δράσεις απευθύνονται όχι […]
«Η Αθήνα της μνήμης», με το δημοσιογράφο και συγγραφέα Νίκο Βατόπουλο

Δράση του εκπαιδευτικού προγράμματος του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» διοργανώνεται μια σειρά ανοιχτών δράσεων και ομιλιών, με στόχο τον εμπλουτισμό του περιεχόμενου, καθώς και τη γόνιμη διάδραση του με το κοινό των Αθηνών. Για πρώτη φορά οι δράσεις απευθύνονται όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο  πρόγραμμα αλλά και στους γονείς των μαθητών και κατοίκους της πόλης της Αθήνας που ενδιαφέρονται γι’ αυτή και τη βιωσιμότητά της.

Η πρώτη ανοιχτή ομιλία με θέμα «Η Αθήνα της μνήμης» και εισηγητή τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Νίκο Βατόπουλο θα πραγματοποιηθεί στις 19 Φεβρουαρίου 2020, και ώρα 18:00, στο κτήριο Αεριοφυλάκιο 1 – Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ», στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων .

Ο Νίκος Βατόπουλος, “…ο τελευταίος αθηναιογράφος”, όπως έχει χαρακτηριστεί, μας περιμένει σε μια φωτογραφική περιήγηση στην Αθήνα, σε ένα ταξίδι στον χρόνο με μεταβάσεις από την Αθήνα του τότε στην Αθήνα του σήμερα. Μέσα από μια βροχή ερεθισμάτων, θα περπατήσουμε νοητά από τον 19ο στον 21ο αιώνα αναζητώντας το κοινό νήμα της αστικής εμπειρίας.

Ο Νίκος Βατόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Deree και έκανε μεταπτυχιακά στο Reading University. Από το 1988 εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Η Καθημερινή». Αρθρογραφεί με αντικείμενο τον αστικό πολιτισμό και έχει ειδικευτεί στην αρχιτεκτονική και την ιστορία της νεώτερης Αθήνας. Εχει παρουσιάσει φωτογραφίες του σε εκθέσεις, έχει οργανώσει εκθεσιακά πρότζεκτ («Η Αθήνα της δεκαετίας του ’60» στην Ελληνοαμερικανική Ενωση) και έχει γράψει τέσσερα βιβλία: «Το πρόσωπο της Αθήνας» (εκδ. Ποταμός), «Περπατώντας στην Αθήνα», «Μικροί Δρόμοι της Αθήνας» και «Όπου και να ταξιδέψω. Περπατώντας σε 24 πόλεις» (εκδ. Μεταίχμιο).

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. To πρόγραμμα διανύει την 4η συνεχόμενη περίοδο εφαρμογής του. Έως τώρα συμμετείχαν σε αυτό συνολικά 51 σχολεία, 451 εκπαιδευτικοί και 4.629 μαθητές. Έχει ως στόχονα καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (active citizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας.

Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης, το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς.

Περισσότερες πληροφορίες:

Website: www.kids4thecity.gr

Facebook: https://www.facebook.com/kids4thecity

Email: info@kids4thecity.gr

 

       

Πόσο καλά ξέρεις την Αθήνα;
Αθηνόμετρο

Στιγμιότυπα από την δεύτερη ημέρα της γιορτή λήξης του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» στην ΔΕ. Δυνατό χειροκρότημα και ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η παρουσίαση της διαδρομής του Ειδικού Λυκείου Αθήνας στο πρόγραμμα, με τους εκπροσώπους του να κερδίζουν κοινό και εντυπώσεις μέσα σε 5 λεπτά!
Παρουσίαση Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Αθήνας

Στιγμιότυπα από την δεύτερη ημέρα της γιορτή λήξης του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» στην ΔΕ.

Δυνατό χειροκρότημα και ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η παρουσίαση της διαδρομής του Ειδικού Λυκείου Αθήνας στο πρόγραμμα, με τους εκπροσώπους του να κερδίζουν κοινό και εντυπώσεις μέσα σε 5 λεπτά!

Γνωρίστε την Κατερίνα.  Ένας συνηθισμένος σαββατιάτικος περίπατος εξελίσσεται σε περιπέτεια, που προσφέρει στην Κατερίνα και τον Έκτορα την ευκαιρία να γνωρίσουν γειτονιές, μνημεία και τοπόσημα του κέντρου της Αθήνας, ανακαλύπτοντας τις ιστορίες και τα μυστικά τους. Το graphic novel Η Κατερίνα στην Αθήνα, που μόλις εξέδωσε η Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων, ξανασυστήνει στους αναγνώστες την πόλη, με […]
Η Κατερίνα έρχεται στην Τεχνόπολη!

Γνωρίστε την Κατερίνα.  Ένας συνηθισμένος σαββατιάτικος περίπατος εξελίσσεται σε περιπέτεια, που προσφέρει στην Κατερίνα και τον Έκτορα την ευκαιρία να γνωρίσουν γειτονιές, μνημεία και τοπόσημα του κέντρου της Αθήνας, ανακαλύπτοντας τις ιστορίες και τα μυστικά τους.

Το graphic novel Η Κατερίνα στην Αθήνα, που μόλις εξέδωσε η Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων, ξανασυστήνει στους αναγνώστες την πόλη, με ξεναγούς ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι και τον σκύλο της.

Στις 16 Απριλίου 2019 (17.00-19.00), μικροί και μεγαλύτεροι θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συναντήσουν από κοντά τους ήρωες του βιβλίου και τη δημιουργική ομάδα που τους έδωσε ζωή στο χαρτί. Θα ανακαλύψουν πώς φτιάχνεται ένα κόμικ, θα (ξανα)γνωρίσουν την Αθήνα, τα μνημεία και τις γειτονιές της μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια, και θα συμμετέχουν στη δημιουργία μιας πρωτότυπης εικονογραφημένης ιστορίας που θα συνεχίζει την περιπέτεια της Κατερίνας και του Έκτορα από εκεί όπου την άφησε το βιβλίο.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν επιπλέον την ευκαιρία να επισκεφθούν τα έργα των παιδιών των Γυμνασίων και Λυκείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» τη σχολική χρονιά 2018-19, καθώς η έκδοση εντάσσεται στο εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος.

Info:
Τρίτη 16 Απριλίου, 17.00-19.00
Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων, κτήριο «Δεξαμενές Καθαρισμού»
Εμψυχωτές: Γεράσιμος Αβλάμης, Βέρα Καρτάλου, Νικόλας Στεφαδούρος

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή στο κοινό και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Για να δηλώσετε συμμετοχή πατήστε εδώ.

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα του δήμου Αθηναίων, που υλοποιείται, από το 2016, από την Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.

To graphic novel «Η Κατερίνα στην Αθήνα» εκδόθηκε από την Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων, με τη στήριξη της διοργάνωσης «Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων. Διανέμεται δωρεάν στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» και σύντομα θα είναι προσβάσιμο για όλους στον ιστοχώρο kids4thecity.gr.

Η γνωστή δημοσιογράφος μιλάει για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» H γνωστή δημοσιογράφος κ. Πόπη Διαμαντάκου, απερχόμενη δημοτική σύμβουλος της Αθήνας και πρόεδρος της «Τεχνόπολης», ξεκαθαρίζει ότι δεν θα είναι υποψήφια στις ερχόμενες εκλογές αλλά, καθώς η θητεία της πλησιάζει στο τέλος της, θέλει να εξηγήσει πώς αξιοποίησε την ψήφο των […]
Πόπη Διαμαντάκου: «Ήθελα να αξιοποιήσω την ψήφο των Αθηναίων»

Η γνωστή δημοσιογράφος μιλάει για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

H γνωστή δημοσιογράφος κ. Πόπη Διαμαντάκου, απερχόμενη δημοτική σύμβουλος της Αθήνας και πρόεδρος της «Τεχνόπολης», ξεκαθαρίζει ότι δεν θα είναι υποψήφια στις ερχόμενες εκλογές αλλά, καθώς η θητεία της πλησιάζει στο τέλος της, θέλει να εξηγήσει πώς αξιοποίησε την ψήφο των Αθηναίων.

Γιατί αποφασίσατε να δώσετε συνέντευξη, εσείς που δεν έχετε δώσει ποτέ μέχρι τώρα;
Είναι η πρώτη συνέντευξη που δίνω στη ζωή μου, αφού ως δημοσιογράφος πάντα έπαιρνα συνεντεύξεις, ενώ ταυτόχρονα έγραφα. Δεν έβρισκα ποτέ νόημα στο να μιλήσει κανείς για προσωπικά θέματα – κι αν τώρα μιλάω δημόσια, μιλάω για δημόσια θέματα. Πρέπει να ξέρουν οι Αθηναίοι και Αθηναίες που με τίμησαν εκλέγοντάς με δημοτική σύμβουλο πώς αξιοποίησα την ψήφο τους, τι έκανα στη θητεία μου στον Δήμο. Κι ό,τι πω δεν έχει σχέση με τις επερχόμενες εκλογές, αφού δεν θα είμαι ξανά υποψήφια. Συγκεκριμένα, θέλω να μιλήσω για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», που υπήρξε δική μου ιδέα, την υιοθέτησε ο δήμαρχος Γιώργος Καμίνης μόλις την άκουσε, αλλά υλοποιήθηκε μέσα από τη συνεργασία πολλών θεσμών και ανθρώπων.

Πώς εμπνευστήκατε αυτό το πρόγραμμα; 
Είχα εκλεγεί δημοτική σύμβουλος το 2014. Μου το είχε προτείνει ο δήμαρχος, κ. Γιώργος Καμίνης. Με πολύ δισταγμό είχα πει «ναι», έχοντας μερικές ιδέες που ο καημός μου ήτανε η αξιοποίησή τους στον δημόσιο χώρο. Έχω τη γνώμη ότι πρέπει να ισχύσουν κανόνες στον δημόσιο χώρο, που να υλοποιούνται και να ισχύουν για το κοινό καλό. Σκεφτόμουν μήπως μπορέσω κι εγώ να κάνω κάτι για την πόλη μας. Εκλέχτηκα επειδή με γνώριζαν από τα γραπτά μου, στον Τύπο, ποτέ δεν είχα εκπομπή στο ραδιόφωνο ή την τηλεόραση. Αλλά δεν ήξερα τίποτα από το χάος, τη γραφειοκρατία, τη λειτουργία των θεσμών, τις ψηφοφορίες στα δημοτικά συμβούλια, το πώς γίνονται οι συνεργασίες. Βρέθηκα σε συγκρούσεις, έζησα αδυναμίες συνεννόησης, δεν έκανα και πολλά πράγματα. Μετά από δυόμισι χρόνια θητείας, πάνω που ήμουν έτοιμη να τα παρατήσω, τον Αύγουστο του 2016 μου ήρθε η ιδέα να φτιάξω ένα πρόγραμμα που να προωθεί την κουλτούρα του Αθηναίου πολίτη, στην κατεύθυνση  «σέβομαι την πόλη, τη μνήμη της, τα κτίριά της, την αγαπώ». Ήταν μια δύσκολη εποχή, μέσα στην κρίση, με πυρκαγιές που είχανε κάψει το Κέντρο, με εξαγριωμένα τα ήθη, με πληγές ανοιχτές. Σκέφτηκα ότι αν γινόταν κάτι τέτοιο θα έπρεπε να ξεκινήσει από τα σχολεία, ώστε τα παιδιά να εθιστούν από νωρίς στην αγάπη προς την πόλη. Ήθελα τα παιδιά να μαθαίνουν ένα ένα τα αγάλματα, έναν έναν τους δρόμους. Όλα αυτά είναι η μνήμη της πόλης, δεν είναι αυτονόητα πράγματα για τα παιδιά, έστω κι αν μεγαλώνουν εδώ. Αν δεν τα μάθεις, δεν τα αγαπάς. Σκέφτηκα πως θα άξιζε τα παιδιά να μάθουν τι σημαίνει συντήρηση αγάλματος και κτιρίου, ότι κάθε βανδαλισμός απαιτεί χρήματα των γονιών τους, που αφαιρούνται από τα χαρτζιλίκια τους. Έφτιαξα ένα πρώτο σκαρίφημα και πήγα στην –άγνωστή μου τότε– Θάλεια Δραγώνα, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο, που ήξερα ότι είχε τρέξει με επιτυχία άλλα παιδαγωγικά προγράμματα. Τη ρώτησα «γίνεται αυτό που σκέφτηκα;». Μου είπε «γίνεται». Ενθουσιάστηκε. Τον Σεπτέμβρη πήγα στον δήμαρχο. Κι αυτός ενθουσιάστηκε, «Προχώρα» μου είπε. Ο ίδιος μάλιστα είναι που το βάφτισε «Το παιδί, η πόλη κι τα μνημεία».

Ποια ήταν η συνέχεια; 
Ήμουν μόνη μου, χρειαζόμουν μια δομή του Δήμου για να το τρέξω. Πήγα στον κ. Κωστή Μπιτζάνη, τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Τεχνόπολης», που είναι μια δομή η οποία παράγει πολιτισμό και κρατάει και η ίδια τη μνήμη γα το πέρασμα της πόλης στη βιομηχανική εποχή με το φωταέριο και, μέχρι σήμερα, τη σύγχρονη εποχή της τεχνολογίας.

Ναι, η «Τεχνόπολη» είναι η ίδια υλοποίηση του εαυτού της. «Φερ’ το», είπε ο κ. Μπιτζάνης, «να το ξεκινήσουμε». Πήρα λοιπόν ένα γραφειάκι στο «Innovathens», μέσα στην «Τεχνόπολη», και ξεκίνησα να ψάχνω για συνεργάτες. Mου σύστησαν τις κυρίες Μαρία Δημοπούλου και Πόπη Κύρδη, εξαίρετες παιδαγωγούς και διευθύντριες Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Θεμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Υπουργείο Παιδείας. Έχοντας υλοποιήσει οι ίδιες πολλά προγράμματα για την πόλη, ήταν έτοιμες να ακούσουν ό,τι είχα σκεφτεί. Αυτές έδωσαν το παιδαγωγικό περιεχόμενο και ξεκινήσαμε από Νηπιαγωγεία  και Δημοτικά σχολεία.

Γιατί από Νηπιαγωγεία και Δημοτικά; 
Γιατί οι καλές πρακτικές πρέπει να εμπεδώνονται από νωρίς και μετά να προχωρούν σε μεγαλύτερες ηλικίες. Το συγκεκριμένο υλοποιείται κάτω από την «ομπρέλα» του Δήμου, αλλά ο Δήμος έρχεται από τον Άρη να κάνει μόνος του μαγικά πράγματα. «Αγαπώ την πόλη» σημαίνει μαθαίνω να είμαι πολίτης, μαθαίνω τη δημοκρατία. Γατί, όπως ξέρετε, η δημοκρατία δεν είναι ντελίβερι, πρέπει να τη μάθεις. Πρώτα πρέπει να μάθεις να συμμετέχεις στα δημόσια, τα δημοτικά πράγματα, και ύστερα μπορείς να παρέμβεις διορθωτικά. Δεν μπορείς να λες «δεν έχω ευθύνη εγώ, ας λύσει το θέμα ο Δήμος». Κάτι τέτοιο μόνο από νωρίς μπορεί να εμπεδωθεί. Κι έτσι ξεκίνησε η πρώτη χρονιά, το 2016-17. Στη συνέχεια πάντως, τη δεύτερη χρονιά, το 2017-18, μπήκε στο παιχνίδι και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή Γυμνάσια και Λύκεια. Τον ερχόμενο μήνα ολοκληρώνεται η τρίτη μας χρονιά, το 2018-2019.

Πώς γίνεται η έναρξη και πώς το κλείσιμο; 
Για λόγους συμβολικούς, η έναρξη γίνεται πάντα στο παλιό Δημαρχείο της Αθήνας, που είναι από μόνο του μνημείο της πόλης, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου. Η τελετή λήξης γίνεται στην «Τεχνόπολη» και κρατάει δύο μέρες για την πρωτοβάθμια κι άλλες δύο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τους θέλουμε όλους στην «Τεχνόπολη» για να συναντηθούν τα σχολεία μεταξύ τους, να παρουσιάσουν τα παιδιά τις εργασίες που είχαν κάνει για το πρόγραμμα. Ειδικά δε στη δευτεροβάθμια έχουμε προβλέψει στην τελετή λήξης να υπάρχουν στρογγυλά τραπέζια με μαθητές, όπου γίνεται διαβούλευση. Έτσι, οι καλύτερες πρακτικές, οι εμπειρίες και οι ιδέες συζητιούνται δημόσια. Ο τελετές λήξης είναι σαν πανηγύρι, με τα παιδιά, τους δασκάλους, τους εμψυχωτές, τους συντονιστές κλπ.

Αριθμητικά στοιχεία για το πρόγραμμα; 
Μέχρι την αρχή της τρέχουσας χρονιάς είχαν συμμετάσχει 110 σχολεία και των τεσσάρων βαθμίδων (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια), όλης της δημόσιας εκπαίδευσης, 218 εκπαιδευτικοί και 3.100 μαθητές. Οι τελικοί αριθμοί θα είναι αυξημένοι. Το πρόγραμμα αποτελεί πλέον πυλώνα της «Τεχνόπολης». Πρόκειται για μεγάλο πρόγραμμα μεν, χαμηλού κόστους δε.

Στην πράξη τι ακριβώς γίνεται; 
Αρχικά να πω πως ό,τι μαθαίνουν τα παιδιά έχει ενταχτεί στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, δηλαδή δεν διδάσκεται εκτός σχολείου. Λοιπόν, τα σχολεία «υιοθετούν» ένα μνημείο της περιοχής τους. Μαθαίνουν τα πάντα γι’ αυτό. Μαθαίνουν τα πάντα για τη συντήρησή του και το υψηλό της κόστος. Σε αυτό μας βοήθησε ο Πραξιτέλης Τζανουλίνος, ένας υπέροχος συντηρητής, που τον αποκαλούν «γιατρό των αγαλμάτων». Μαθητές του πάνε εθελοντές στα σχολεία και μιλούν στα παιδιά. Για την εκπαίδευση δε των εκπαιδευτικών έχουμε επιμορφωτές που διδάσκουν εργαλεία έκφρασης, όπως ο χειρισμός των τάμπλετ, η δημιουργική γραφή, ακόμα και η χοροκίνηση. Οι εκπαιδευτές μεταφέρουν τη γνώση στα παιδιά, τα οποία φτιάχνουν ιστορίες για τα αγάλματα ή τα αναπαριστούν με κίνηση. Συγκινητικό είναι ότι αυτό βοηθάει πολύ παιδιά που δεν μιλούν καλά ελληνικά. Και δεν ξεχνώ γονείς αυτών των παιδιών, μετανάστες δηλαδή, που μας είπαν ότι χάρη στο πρόγραμμα βγαίνουν τα Σαββατοκύριακα από το σπίτι, για να τους πάνε τα παιδιά στα αγαπημένα τους αγάλματα.

Είναι οι νέοι Αθηναίοι. Ναι. Γιατί εμείς θεωρούμε πολίτες τα παιδιά από πολύ μικρά. Και θεωρούμε ότι το πρόγραμμα δεν τους μαθαίνει μόνο την πόλη, αλλά και τη συνύπαρξη, τη δημοκρατία, την αισθητική – όλα αυτά που θέλουν συνεχή προσπάθεια. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι ότι παιδιά που έχουν ήδη παρακολουθήσει το πρόγραμμα, το διδάσκουν σε επόμενα παιδιά που εντάσσονται.  Ένα παράδειγμα είναι ότι δεκάχρονοι μαθητές από σχολείο κοντά στο Πρώτο Νεκροταφείο μπορούν να εξηγούν με μεγάλη σοβαρότητα την ιστορία της «Κοιμωμένης» του Χαλεπά σε συνομήλικους συμμαθητές τους.

Υπάρχει βοηθητικό υλικό; 
Υπάρχει ένα σχετικός Οδηγός για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που τον έγραψαν οι προαναφερθείσες κ. Δημοπούλου και Κύρδη, καθώς και η εξαιρετική συγγραφέας κ. Ελένη Σβορώνου. Ο Οδηγός υπάρχει σε φυσική μορφή, εκδόθηκε από την «Τεχνόπολη» σε συνεργασία με το ΠΙΟΠ. Υπάρχει επίσης και σε ηλεκτρονική μορφή, στη διεύθυνση kids4thecity. Σχεδιάζουμε ήδη ανάλογο Οδηγό και για τη Δευτεροβάθμια.

Ελπίζουμε στην τελετής λήξης της δευτεροβάθμιας, τον Απρίλιο, να παρουσιάσουμε κι ένα graphic novel, με ηρωίδα την Κατερίνα με τον σκύλο της, που χάνονται μέσα στην Αθήνα και έτσι επισκέπτονται διάφορους τόπους της πόλης. Είναι ένα σύγχρονος τρόπος να περάσουμε τα μηνύματα του προγράμματος, που είναι ο σεβασμός στον δημόσιο χώρο. Για μας αυτό είναι πολιτισμός.

Ποιοι άλλοι είναι οι συντελεστές της προσπάθειας;  
Στο Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στάθηκε στο πλευρό μας η κ. Δάφνη Γαβρίλη, πρόεδρος του 6ου Διαμερίσματος και καθηγήτρια η ίδια στη Μέση Εκπαίδευση. Αυτή είχε την ιδέα διαβούλευσης στο τέλος κάθε προγράμματος. Επίσης, ο κ. Μανώλης Χατζηελευθερίου, διευθυντής περιβαλλοντικών θεμάτων της δευτεροβάθμιας, συντονίζει τους καθηγητές. Άλλωστε έχουμε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας συνολικά με το Υπουργείο Παιδείας. Συνεργαζόμαστε, επίσης, με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και την κ. Ειρήνη Γρατσία από τη Monumenta, που βοηθάει το πρόγραμμα να επικεντρώνεται κάθε χρονιά στα αξιόλογα κτίρια μιας ακόμα συνοικίας.

Αυτό που πρέπει να τονίσω, όμως, είναι ότι ο Δήμος, μέσω της «Τεχνόπολης», προσφέρει την υποδομή και τα εργαλεία του προγράμματος. Προσφέρει τα μέσα για να κινηθούν τα παιδιά από το σχολείο προς τα αγάλματα και τα άλλα μνημεία. Αλλά πάνω απ’ όλα όλο αυτό το συντονίζει εδική ομάδα στην «Τεχνόπολη», αποτελούμενη από την  κ. Αγγελική Τσέλιου, διαχειρίστρια του προγράμματος, και τους παιδαγωγούς κ. Παναγιώτα Δούκα και τον κ. Παναγιώτη Κουνούδη.

Ποιο είναι το μέλλον του προγράμματος; 
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για δέκα χρόνια, ώστε να έχει σαφή αποτελέσματα για την πόλη. Ελπίζω η επόμενη δημοτική αρχή να το διατηρήσει. Έχει πλέον παγιωθεί, μετά από τρία επιτυχημένα χρόνια εφαρμογής του, έχει εξαιρετικούς και έμπειρους συνεργάτες και άριστα συντονισμένες ομάδες σε «Τεχνόπολη» και υπουργείο. Δεν υπάρχει λόγος να μη συνεχιστεί. Άλλωστε είμαστε και σε επαφή με ξενόγλωσσα ινστιτούτα (γαλλικό, ιταλικό, γερμανικό, βρετανικό) για περαιτέρω συντονισμένες δράσεις. Εντέλει είναι ένα πρόγραμμα «ομπρέλα», που μπορεί να διευρυνθεί με πολλές δράσεις, αν μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Μπορεί να αγκαλιάσει κι όλη την Ελλάδα, γιατί όχι;

Πηγή: https://www.athensvoice.gr

Λόγω προκήρυξης νέας απεργίας των δασκάλων την Πέμπτη 17/01, η ημερομηνία διεξαγωγής του πρώτου κύκλου εργαστηρίων άλλαξε σε 22/01. Την Τρίτη 22/01, θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος κύκλος εργαστηρίων για τους δασκάλους και νηπιαγωγούς που συμμετέχουν φέτος στο πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία».
Αλλαγή Ημερομηνίας – 1ος κύκλος βιωματικών εργαστηριών για την Π.Ε.

Λόγω προκήρυξης νέας απεργίας των δασκάλων την Πέμπτη 17/01, η ημερομηνία διεξαγωγής του πρώτου κύκλου εργαστηρίων άλλαξε σε 22/01.

Την Τρίτη 22/01, θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος κύκλος εργαστηρίων για τους δασκάλους και νηπιαγωγούς που συμμετέχουν φέτος στο πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία». Η τετράωρη επιμόρφωση θα περιλαμβάνει μια εισαγωγική συνάντηση των εκπαιδευτικών με τις υπεύθυνες Μεθοδολογίας και Παιδαγωγικής καθοδήγησης του προγράμματος, Μαρία Δημοπούλου και Πόπη Κύρδη, και τρία βιωματικά εργαστήρια: στα οπτικοακουστικά μέσα, με εισηγήτρια τη Μαρία Λεωνίδα, σκηνοθέτρια, και ιδρυτικό μέλος του Κέντρου «Καρπός», τη δημιουργική γραφή, με τη συγγραφέα Ελένη Σβορώνου και την κινητική έκφραση, με τη χορεύτρια και χορογράφο Βίκη Σπάχου. Όπως και την περασμένη χρονιά, τα τρία εργαστήρια θα διεξαχθούν παράλληλα στους φιλόξενους χώρους του 22ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, στην πλατεία Αμερικής.